• O NAS
  • OFERTA
  • REKRUTACJA
  • DLA SŁUCHACZA
  • KONTAKT
    12 257 05 00
    podyplomowe@afm.edu.pl
    Centrum Studiów Podyplomowych KACentrum Studiów Podyplomowych KA
    • O NAS
    • OFERTA
    • REKRUTACJA
    • DLA SŁUCHACZA
    • KONTAKT

      Kursy

      • Strona główna
      • Oferta
      • Kursy
      • Protokół dyplomatyczny, etykieta i savoir-vivre w życiu publicznym – kurs

      Protokół dyplomatyczny, etykieta i savoir-vivre w życiu publicznym – kurs

      KURS
      Kursy
      (0 Opinia)
      900 zł
      sp-prawo
      • Opis

      Protokół dyplomatyczny formułuje zasady postępowania w kontaktach oficjalnych, w organizacji i oprawie wydarzeń uroczystych oraz stosownych zachowań budujących korzystny wizerunek. Jego stosowanie zwiększa skuteczność i profesjonalizm działań, buduje kontakty oparte na większej pewności siebie i wzajemnym zaufaniu, pomaga unikać błędów wizerunkowych. Wiedza zgromadzona przez protokół dyplomatyczny jest użyteczna nie tylko w stosunkach międzynarodowych. Jest przydatny dla wielu pracowników administracji państwowej i samorządowej obsługujących kierownictwa urzędów i instytucji, ich asystentów, gabinetów i sekretariatów, służb mundurowych współorganizujących uroczystości, podmiotów gospodarczych podejmujących wymianę i współpracę międzynarodową, kandydatów na konsulów honorowych. Jest też przydatna dla osób planujących podjęcie pracy w środowisku międzynarodowym.

      Z myślą o nich Krakowska Akademia Andrzeja Frycza Modrzewskiego uruchamia od nowego roku akademickiego pierwszy i jedyny w Polsce akademicki systematyczny kurs wiedzy i praktyki protokołu dyplomatycznego. Odbywa się w formule dwóch zjazdów sobotnio-niedzielnych, każdy dzień po osiem godzin. Zajęcia prowadzą praktycy i nauczyciele akademiccy pod kierunkiem ambasadora Tomasza Orłowskiego, prof. KAAFM i byłego dyrektora Protokołu Dyplomatycznego MSZ.

      Kurs pozwoli słuchaczom zapoznać się z problematyką protokołu dyplomatycznego i ceremoniału państwowego oraz etykietą niezbędna do udziału w wydarzeniach i uroczystościach publicznych. Obejmuje wykłady i warsztaty z zakresu protokołu dyplomatycznego z elementami prawa dyplomatycznego, precedencji państwowej, samorządowej i dyplomatycznej, funkcjonowania korpusu dyplomatycznego i konsularnego, zasad organizacji wizyt i udziału w uroczystości publicznych oraz wskazówek do organizacji ceremonii prywatnych i rodzinnych. Przekazuje wiedzę z zakresu etykiety i dobrych manier oraz prowadzania korespondencji dyplomatycznej, oficjalnej i służbowej. Prowadzi warsztaty z zakresu sztuki przyjmowania, organizacji przyjęć, zachowania przy stole i obsługi. Zajęcia kończy uroczysty obiad szkoleniowy przygotowany zgodnie z zasadami protokołu dyplomatycznego.

      Absolwenci otrzymują dyplom ukończenia kursu oraz egzemplarz podręcznika „Protokół dyplomatyczny. Tradycja, nowoczesność i różnorodność” prof. Tomasza Orłowskiego.

      Terminy zjazdów: 26-27 listopad i 10-11 grudzień 2022

      Zjazd 1, (sobota)
      Blok I: Protokół dyplomatyczny.

      10.00-11.30
      Konwencje wiedeńskie o stosunkach dyplomatycznych i konsularnych. Przywileje i immunitety. Paszporty dyplomatyczne. Persona non grata. Ustawa o służbie zagranicznej. Stopnie dyplomatyczne i organizacja służby.

      11.45-13.15
      Pochodzenie, źródła, zakres stosowania pojęcia. Użycie protokołu w biznesie, we współpracy samorządowej i organizacjach pozarządowych. Wizyty oficjalne, robocze i prywatne.

      14.00-15.30
      Precedencja państwowa. Precedencja samorządowa. Precedencja korpusu dyplomatycznego i organizacji międzynarodowych.

      15.45-17.15
      Dyplomacja dwustronna i wielostronna. Ambasador i personel dyplomatyczny. Stałe przedstawicielstwa przy organizacjach międzynarodowych. Listy uwierzytelniające. Urząd konsularny i opieka konsularna. Konsulowie honorowi. Listy komisyjne i exequatur.

      Zjazd 1, (niedziela)
      Blok II: Uroczystości i ceremonie.

      9.00-10.30
      Organizacja uroczystości publicznej. Rozsadzenie uczestników, porządek zabierania głosu. Oprawa protokolarna. Przemówienia publiczne i kontakty z mediami.

      10.45-12.15
      Etykieta flagowa. Rodzaje flag. Porządek ekspozycji flag. Żałoba narodowa. Ordery i odznaczenia. Wręczanie odznaczeń. Zasady noszenia odznaczeń.

      13.00-16.00
      Ceremoniał wojskowy, akademicki, elementy ceremoniału liturgicznego. Organizacja uroczystości prywatnych i rodzinnych. Śluby, chrzciny, jubileusze, pogrzeby. Mistrz ceremonii (MC) rola i szkolenie.

      Zjazd 2, (sobota)
      Blok III: Komunikacja i etykieta.

      10.00-11.30
      Komunikacja werbalna i niewerbalna. Język ciała. Korespondencja dyplomatyczna i oficjalna. Wzory pism i dokumentów używanych w obrocie międzynarodowym (list intencyjny, memorandum o porozumieniu, notyfikacja). Netykieta, zasady korespondencji elektronicznej. Tytulatura w korespondencji i rozmowie. Wizytówki.

      11.45-14.00
      Etykieta i savoir vivre na co dzień. Powitania, przedstawianie, prowadzenie rozmowy, rozmowy telefoniczne, spotkania. Zasady starszeństwa, prywatności, punktualności, dyskrecji, tolerancji. Prezenty, upominki, kwiaty. Wychodzenie, pożegnania. Sytuacje niezręczne i faux pas.

      14.45-17.30
      Ubiory. Typy strojów i zasady ich doboru do czasu i okazji. Wskazania elegancji. Strój nieformalny, czyli ubranie wyjściowe. Strój koktajlowy, czyli popołudniowy. Strój formalny, czyli wizytowy lub wieczorowy. Określenia typów strojów w biznesie: business dress, business casual, smart casual, casual. Dodatki.

      Zjazd 2, (niedziela)
      Blok IV: Sztuka przyjmowania.

      9.00-10.30
      Rodzaje przyjęć stojących i zasiadanych. Przyjęcia towarzyskie i robocze. Zaproszenia i ich potwierdzanie. Organizacja koktajlu. Przyjęcie ogrodowe. Wygłaszanie toastów.

      10.45-12.15
      Typy stołów i rozsadzanie gości. Nakrycie stołu. Przykłady menu. Sztućce i zasady ich używania. Zasady zachowania przy stole. Podawanie, serwis. Kolejność i dobór dań. Miejsce i rola alkoholu. Ograniczenia żywieniowe. Palenie.

      13.00-16.00
      Zróżnicowanie kulturowe w kontaktach międzynarodowych. Ograniczenia żywieniowe. Organizacja wizyt gości muzułmańskich. Przepisy protokolarne wobec delegacji chińskich, japońskich, dalekowschodnich.

      32 godziny zajęć stacjonarnych, dwa zjazdy sobotnio-niedzielne

      Cena za całość: 900 zł

      • Wykłady 0
      • Quizy 0
      • Liczba godzin 32
      • Cena za całość 900 zł
      • Studenci 0
      • Oceny Tak
      • Opis
      900 zł
      • Udostępnij:

      Zobacz także:

      Wdrażanie i utrzymanie dostępności Czytaj więcej
      STUDIA PODYPLOMOWE

      Wdrażanie i utrzymanie dostępności

      0
      0
      4 800 zł
      Menedżer systemu zgłaszania nieprawidłowości i ochrony sygnalistów (whistleblowing) Czytaj więcej
      STUDIA PODYPLOMOWE

      Menedżer systemu zgłaszania nieprawidłowości i ochrony sygnalistów (whistleblowing)

      0
      0
      5 100 zł
      MBA – Zarządzanie w Ochronie Zdrowia Czytaj więcej
      MBA

      MBA – Zarządzanie w Ochronie Zdrowia

      0
      0
      40 000 zł
      Frontend Developer z Angular – programowanie nowoczesnych aplikacji webowych Czytaj więcej
      STUDIA PODYPLOMOWE

      Frontend Developer z Angular - programowanie nowoczesnych aplikacji webowych

      0
      0
      5 500 zł
      Tester automatyzujący w Selenium Czytaj więcej
      STUDIA PODYPLOMOWE

      Tester automatyzujący w Selenium

      0
      0
      4 900 zł

      Pełna oferta

      • Kursy
      • MBA
      • Specjalizacje
      • Studia podyplomowe

      Ostatnio dodane

      Wdrażanie i utrzymanie dostępności

      Wdrażanie i utrzymanie dostępności

      4 800 zł
      Menedżer systemu zgłaszania nieprawidłowości i ochrony sygnalistów (whistleblowing)

      Menedżer systemu zgłaszania nieprawidłowości i ochrony sygnalistów (whistleblowing)

      5 100 zł

      Centrum Studiów Podyplomowych

      12 257 05 00

      podyplomowe@afm.edu.pl

      ka-logo-pl-round


      Centrum Studiów Podyplomowych
      Krakowskiej Akademii im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego

      ul. Gustawa Herlinga-Grudzińskiego 1, 30-705 Kraków
      budynek C, pok. C 219

      czynne: wtorek-piątek 8.30-15.30

      Facebook-f Youtube Twitter Linkedin

      Centrum Studiów Podyplomowych. Krakowska Akademia im. A F Modrzewskiego

      Polityka prywatności | administracja stroną

      • www.ka.edu.pl
      W celu prawidłowego funkcjonowania strony, a także dla celów reklamowych i statystycznych - stosujemy pliki Cookies. W każdej chwili można wyrazić lub zmienić wcześniej wyrażoną zgodę na stosowanie Cookies.Zgoda